آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 134706
بازديدکنندگان امروز: 241
کل بازديدکنندگان: 219951
بازديدکنندگان آنلاين: 9
زمان بارگزاري صفحه: 0.3588 ثانيه
اخبار > سالم ترین ادویه ها برای کاهش قند خون دیابتی ها!


  چاپ        ارسال به دوست

سالم ترین ادویه ها برای کاهش قند خون دیابتی ها!


در کنار پیگیری های متعدد برای اندازه گیری سطح قند خون و ادامه روند دارودرمانی، مبتلایان به دیابت نیاز به داشتن یک شیوه زندگی مناسب همراه با رژیم غذایی سالم دارند. در این میان برخی ادویه جات می توانند در درمان و یا کنترل قندخون در افراد دیابتی مفید واقع شوند.

به گزارش آوای سلامت به نقل ازeverydayhealthلیستی از ادویه های دیابت پسند از این قرار است:

رزماری: بهترین آنتی اکسیدان است بخصوص زمانی که با فلفل، حبوبات یا کلم ترکیب می شود. رزماری خواص ضد التهابی دارد و باعث کاهش استرس اکسیداتیو، کاهش خطر سرطان و پیشگیری از ابتلا به سندرم متابولیک می شود.

میخک: میخک غنی از آنتی ‌اکسیدان آنتوسیانین و کوئرستین بعلاوه یک ترکیب فعال به نام اوژنول است و همچنین منبع عالی از منیزیم و منبع خوب از اسید چرب امگا۳، ویتامین‌های ث و کا، فیبر و کلسیم و منیزیم محسوب می شود. همچنین این ادویه یک ضدعفونی‌کننده طبیعی، ضدالتهاب و مسکن نیز محسوب می‌گردد. محققان نشان داده‌اند که مصرف ۱ تا ۳ گرم میخک در روز برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ برای کنترل بهتر سطوح قند، کلسترول بد و کلسترول کل و نیز کاهش تری‌گلیسیرید خون مفید است.

زردچوبه: این ادویه حاوی کورکومین، یک ترکیب فعال با ویژگی ‌های ضدالتهابی و آنتی ‌اکسیدانی است و جریان خون را بهبود می‌ بخشد. زردچوبه باعث بهبود عملکرد انسولین می ‌شود و همچنین در سوخت‌ و ساز کربوهیدرات، پروتئین و چربی دخیل است. کورکومین موجود در زردچوبه باعث کاهش رسوب پلاک‌ های چربی در دیواره داخلی عروق می ‌شود و از گرفتگی آن جلوگیری کرده و به جریان خون کمک می ‌کند.

ریحان: ریحان سرشار از فلاونوئیدها است و مصرف آن با گوجه فرنگی، روغن زیتون و سرکه منجر به کنترل فشار خون می شود. با توجه به تحقیقاتی که خلاصه آنها در مجله آمریکایی تحقیقات علوم پزشکی در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، فشار خون بالا یک نگرانی عمده برای ابتلا به دیابت نوع دو است. دونفر از هر سه نفر از افراد مبتلا به دیابت، از فشار خون بالا نیز رنج می برند.

دارچین: دارچین یک آنتی اکسیدان است و تحقیقات نشان داده که مصرف آن منجر به بهبود حساسیت به انسولین می شود و قند خون ناشتا را کاهش می دهد. آنتی اکسیدان های موجود در دارچین منجر به پیشگیری از آسیب های سلولی آهسته می شوند.

سیر: با توجه به تحقیقاتی که نتایج آنها در مجله آمریکایی تغذیه بالینی به چاپ رسیده، مصرف سیر با کاهش فشار خون و کاهش قند خون در ارتباط است. البته مصرف سیر ممکن است منجر به برخی تداخلات دارویی شود بنابراین قبل از اضافه کردن آن به رژیم غذایی تان با پزشک تان حتما مشورت کنید./


١٠:١٢ - سه شنبه ٢٦ دی ١٣٩٦    /    شماره : ٢٨٦٦٣    /    تعداد نمایش : ١٣١



خروج