آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 4775
بازديدکنندگان امروز: 70
کل بازديدکنندگان: 174824
بازديدکنندگان آنلاين: 5
زمان بارگزاري صفحه: 0.5469 ثانيه
اخبار > 7 گام سالم برای از بین بردن علائم سوء هاضمه


  چاپ        ارسال به دوست

7 گام سالم برای از بین بردن علائم سوء هاضمه



بسیاری از ما با مشکلاتی مانند گاز یا نفخ معده، اسهال، یبوست،حساسیت های غذایی، سوء هاضمه، سوء جذب، سندرم روده تحریک پذیر و ... مواجه هستیم.

به گزارش آوای سلامت به نقل ازreadersdigestشاید به این عوارض گوارشی عادت کرده باشیم ولی تمام آنها در درازمدت همراه با مشکلات سلامتی دیگری خواهند بود.

راهنمایی های زیر در بهبود شرایط گوارشی و از بین بردن علائم سوء هاضمه موثر خواهند بود؛ هر چند قبل از بکارگیری آنها باید حتما با پزشک معالج تان مشورت کنید:

مصرف آب لیمو: اثرگذارترین روش برای هضم راحت تر، چکاندن آب یک یا دو لیمو ترش تازه در آب و نوشیدن آن، هر روز صبح قبل از صبحانه است. این نوشیدنی ساده به پاک شدن معده از هرگونه مواد باقی مانده و حذف هر نوع اسید کمک خواهد کرد.

مصرف آب یا سرکه سیب: مصرف این دو نوشیدنی در فاصله میان صبحانه و نهار در تسریع و تسهیل هضم به شما کمک می کند. این نوشیدنی میزان اسیدهیدروکلریک را در دستگاه گوارشی متعادل نگه میدارد.

پرهیز از نوشیدن آب سرد هنگام صرف غذا: توجه داشته باشید که مایعات سرد سرعت فرآیندهای گوارشی را کاهش می دهد. اگر شما مایل هستید که به همراه خوردن، نوشابه سرد نیز مصرف کنید، بهتر است به جای مصرف آن به همراه غذا، پس از خوردن، آب و یا چای گیاهی را انتخاب کنید. علاوه بر این نکته باید توجه داشته باشید که کافئین و الکل نیز می توانند باعث تولید بیش از حد هیدروکلراید در دستگاه گوارشی شما شود.

استراحت دادن به دستگاه گوارش: هر چند وقت یک بار، روزه های سبکی بگیرید. البته این روزه ها نباید بیشتر از 24 ساعت طول بکشند و در طول آن باید تا حد امکان آب میوه و سبزیجات میل کنید.

جویدن کامل غذا: جویدن فقط مواد غذایی را برای هضم راحت تر خرد و کوچک نمی کند، بلکه سیگنالهایی را به اندامهای گوارشی (معده، پانکراس و …) می فرستد که اسید معده و آنزیم های مربوطه ترشح شده و برای هضم غذاهای دریافتی آماده باشند.

مصرف مواد غذایی ترکیب شده: این ترکیب غذایی شامل سه نوع اصلی غذا و سوخت مانند کربوهیدارت ها (نان، سیب زمینی و برنج)، پروتئین ها (گوشت، لبنیات، آجیل و سویا) و چربی ها (روغن مایع و آوکادو) است. البته از نظر کارشناسان، از همه این ترکیبات در یک وعده غذایی نباید استفاده کرد به عنوان مثال بهتر است کربوهیدرات ها و پروتئین ها جداگانه مصرف شوند.

مصرف گیاهان دارویی: از جمله این گیاهان می توان به توت قرمز، هل، میخک، رازیانه، زنجبیل و دارچین اشاره کرد.


٠٨:٣٨ - چهارشنبه ١٤ مهر ١٣٩٥    /    شماره : ٢٥٠٩٠    /    تعداد نمایش : ١٠١



خروج