آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 4945
بازديدکنندگان امروز: 81
کل بازديدکنندگان: 184192
بازديدکنندگان آنلاين: 11
زمان بارگزاري صفحه: 0.5460 ثانيه
اخبار > دستورات طب سنتی برای پیشگیری از چاقی


  چاپ        ارسال به دوست

دستورات طب سنتی برای پیشگیری از چاقی

دستورات طب سنتی برای پیشگیری از چاقی
۱۳۹۵/۱۰/۰۱ - ۱۳:۲۰ - کد خبر: 201429



سلامت نیوز: عضو انجمن علمی طب سنتی ایران راه‌های پیشگیری از چاق شدن از منظر طب سنتی را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم؛ مریم ایران‌زاد اصل درباره راه‌های پیشگیری از چاقی اظهار داشت: برای پیشگیری از چاق شدن پرهیز از پرخوری، روی هم‌خوری، ریزه‌خواری و باهم‌خواری بسیار اهمیت دارد و بهتر است در هر وعده غذایی، یک نوع غذای ساده مصرف شود.

وی افزود: جویدن مناسب غذا باید به گونه‌ای باشد که هنگام بلعیدن، شیرآبه‌ای باشد یعنی کاملا له شده و با بزاق دهان مخلوط شود؛ همواره به خاطر داشته باشند که معده دندان ندارد.

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران متذکر شد: پرهیز از زیاد خوردن غذاهای چرب و شیرین و بی‌مزه مانند انواع شیرینی خامه‌ای، حلواها، شله‌زرد، چربی دنبه و انواع روغن‌ها که در بدن "تری یا چاقی" ایجاد می‌کنند.

ایران‌زاد اصل یادآور شد: پرهیز از خوردن غذاهای کثیرالغذا (پرکالری) مانند حلواها، گوشت‌ها، حبوب یا غلات به همراه شیر (مانند شیر‌برنج)، گندم، آجیل تازه، فرنی‌ها نیز از بروز چاقی پیشگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پرهیز از غذاهایی که خون غلیظ ایجاد می‌کنند مانند حلیم و کله و پاچه، خمیرها، رشته و ماکارونی، مغز، جگر، قلوه، تخم مرغ سفت شده، پنیر تازه، عدس، فست فودها نیز برای پیشگیری از چاق شدن اهمیت دارد.

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: برای پیشگیری از چاق شدن، مصرف غذاهایی که خون رقیق و لطیف ایجاد می‌کنند مانند انواع سبزیجات، گوشت پرندگان و سکنجبین اهمیت دارد.

ایران‌زاد اصل تصریح کرد: توصیه به خوردن نانهای برشته و نان جو و پرهیز از نانهای خمیری و نخوردن مخلفات همراه با غذا، بسیار قابل توجه است البته در برخی کتب، توصیه به مصرف زیتون با غذا شده است.

سلامت نیوز: دستورات طب سنتی برای پیشگیری از چاقی


١١:١٦ - پنج شنبه ٢ دی ١٣٩٥    /    شماره : ٢٥٦٩٦    /    تعداد نمایش : ١١٤



خروج