رئیس انجمن علمی پرستاری ایران تأکید کرد
نقش کارآمد پرستاران مدرسه در کنترل سلامت دانش آموزان
رئیس انجمن علمی پرستاری ایران با اشاره به وجود School Nurse در دنیا گفت: پرستاران مدرسه میتوانند کمبود مربی بهداشت در مدارس را جبران کنند و نقش مهمی در کنترل سلامت دانش آموزان در مدارس ایفا کنند.
_63352.bmp)
رئیس انجمن علمی پرستاری ایران تأکید کرد نقش کارآمد پرستاران مدرسه در کنترل سلامت دانش آموزان رئیس انجمن علمی پرستاری ایران با اشاره به وجود School Nurse در دنیا گفت: پرستاران مدرسه میتوانند کمبود مربی بهداشت در مدارس را جبران کنند و نقش مهمی در کنترل سلامت دانش آموزان در مدارس ایفا کنند. |
![]() |
دکتر فلاحی در گفتوگو با خبرنگار نظام پرستاری با اشاره به کمبود پرستار در مراکز درمانی و بیمارستانها اظهار کرد: اما با این وجود برخی پرستاران تمایلی به کار در بیمارستان ندارند و تمایل به فعالیت در مدرسه دارند.
وی ادامه داد: پرستاری برای برخی ها به علت شیفتهای کاری غیر متعارف نظیر ایام تعطیل، شیفت شب دشوار بوده و کار در مدرسه به عنوان مربی بهداشت جاذبه بیشتری دارد، از اینرو مایلند به عنوان مربی در مدارس فعالیت کنند در دنیا هم همواره School Nurse (پرستار مدرسه) مطرح بوده است که متفاوت از مربی بهداشت است.
رئیس انجمن علمی پرستاری ایران با بیان اینکه مربیان بهداشت در مدارس صرفاً بدنبال مسائل بهداشتی در مدرسه هستند، افزود: حداکثر فعالیت سلامت آنها تعیین دید چشمٰ، معاینه دندانها از نظر میزان پوسیدگی است اما پرستاران مدرسه میتوانند کودکان مبتلاء به انواع بیماری نظیر صرع، آسم، دیابت و حتی دانشآموزان هایپراکتیو(بیش فعال) را مدیریت کنند که این موضوع از عهده مربی بهداشت خارج است.
دکتر فلاحی ادامه داد: با حضور پرستار مدرسه میتوان بسیاری از طرحها نظیر پیشگیری، غربالگری مونیتورینگ و پایش بیماریها را انجام داد.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از پرستاران با مدرک تحصیلی بهداشت جامعه مناسب برای فعالیت در مدارس به عنوان پرستار مدر