• 1394/08/07 - 07:46
  • 25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

شروع بکار پرستار خوش آمدگو در اورژانس مرکز ترومای استان قزوین

مدیر مرکز ترومای استان قزوین از شروع بکار «پرستار خوش آمدگو» در اورژانس این مرکز خبر داد و گفت: کار این فرد، راهنمایی بیمار و همراهش است.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به نقل از وبدا، محسن ادهمی گفت: «پرستار خوش آمد گو» به همراه بیمار به بخش مربوطه می رود و در آنجا، علاوه بر اینکه بیمار را با مسئول و پرستاران بخش آشنا می کند، نکاتی که به روند بهبودی بیمار کمک می کند را برای او بیان می کند.

وی ادامه داد: «پرستار خوش آمد گو» ، همراه بیمار را از جزئیات اقدامات درمانی انجام شده یا پیش رو برای بیمار، آگاه می کند.

مدیر مرکز ترومای استان قزوین با بیان اینکه این روند برای تمامی بیماران اورژانسی، هنگام انتقال به بخش انجام می شود؛ اظهار داشت: «پرستار خوش آمد گو» در مورد چگونگی پذیرش بیمار و نحوه ارائه خدمت به او، همه آموزش های لازم را فرا گرفته است.

وی هدف از این کار را پاسخگویی به سوال های بیمار یا همراهش در مورد مراحل درمان دانست و اجرای آن را در افزایش رضایت مراجعه کنندگان، بسیار مؤثر خواند.

ادهمی افزود: دلیل استفاده از «پرستار خوش آمد گو» این موضوع است که فقط داشتن مهارت برای ارتقای کیفیت و مراقبت از بیماران کافی نیست، بلکه یکی از شاخص های مهم در این زمینه، برقراری ارتباط صحیح با بیمار است.

وی اظهار کرد:  وجود اعتماد و احترام متقابل بین بیمار با پزشک و پرستار در کنار حالت صدا و چهره کادر درمان، همراه با نوع نگرش و چگونگی انتقال فکر آنان به بیمار، نقش موثری در ایجاد ارتباطی صحیح و مؤثر خواهد شد. برقراری ارتباط صحیح منجر به این می شود که بیمار زمینه را برای طرح سوال، مناسب دیده و نگرانی ها و تمایلات خود را بازگو می کند.

مدیر مرکز ترومای استان قزوین گفت: در ارتباط پرستار با بیمار و نقش سازنده اش در بهبودی بیمار باید توجه کرد هر چند صحبت کردن، قابل اندازه گیری نیست؛ مهربانی و عطوفت کردن، قابل سنجش نیست؛ احساس همدردی و نوع دوستی داشتن، قابل شمارش نیست؛ ولی وجود یک پرستار، سرشار از همه این موارد است.

  • گروه خبری : اخبار اصلی
  • کد خبر : 21345
کلمات کلیدی