• 1393/12/19 - 10:59
  • 11
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
استاد پرستاری دانشگاه تیساید انگلستان:

جلب اعتماد بیمار از نکات مهم در مراقبت و پرستاری است

استاد پرستاری دانشگاه تیساید انگلستان جلب اعتماد بیمار را یکی از مهمترین نکات در مراقبت و پرستاری از بیماران خواند و گفت: صداقت، پذیرا بودن، شفافیت و ارزش گذاشتن به تصمیماتی که دیگران می گیرند از جمله اصول لازم برای محیط کاری است.




استاد پرستاری دانشگاه تیساید انگلستان جلب اعتماد بیمار را یکی از مهمترین نکات در مراقبت و پرستاری از بیماران خواند و گفت:  صداقت، پذیرا بودن، شفافیت و ارزش گذاشتن به تصمیماتی که دیگران می گیرند از جمله اصول لازم برای محیط کاری است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، پروفسور مك شری به عنوان سخنران اصلی در کارگاه توسعۀ عملكرد بالینی و ایمنی بیمار در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر لزوم همكاری برای گسترش امنیت بیمار و پرستار تاكید كرد و گفت:  محیط كار افراد در بیمارستان ها و سایر مراكز درمانی محیطی شلوغ و پر مشغله است؛ به همین دلیل در سطح بالا نگه داشتن مراقبت ها كار مشكلی می شود. بنابراین لازم است كه این محیط، محیطی امن و همراه با دلسوزی و شفقت باشد.

وی توجه به بیماران را از جنبه های اقتصادی و هزینه ها مهم برشمرد و تصریح كرد: افراد شاغل در این حیطه باید بدانند كجا هستند و به كجا می روند. این افراد باید تازه نفس و متمركز باشند.

پروفسور مك شری با اشاره به تاكید سازمان جهانی بهداشت بر امنیت بیمار اظهار داشت: در كشورهای توسعه یافته از هر ۱۵ بیمار یكی در حین دریافت مراقبت آسیب می بیند كه این آسیب می تواند بر اثر اشتباهات یا پدیده های جانبی و ناخوشایند باشد.

وی گفت: ایجاد فرهنگ امنیت بسیار حائز اهمیت است و امنیت برای افراد خاص نیست؛ بلكه برای همه و همیشه است.

عضو كمیته علمی كارگاه توسعه عملکرد بالینی و ایمنی بیمار، گسترش گایدلاین های بالینی، گزارش و تحلیل وقایع ناخوشایند، آموزش پزشكان و افراد حرفه ای در زمینه سلامت و قدرتمندسازی بیماران را برای استفاده از موقعیت ها برای ارتقاء امنیت و كیفیت ضروری دانست.

وی گفت: جلب اعتماد بیمار برای ارائه مراقبت حائز اهمیت است و صداقت، پذیرا بودن، شفافیت و ارزش گذاشتن به تصمیماتی که دیگران می گیرند از جمله اصول لازم برای محیط کاری است.

وی تجربه زیسته فردی را راهی برای اندازه گیری میزان تاثیر خدمات دانست و گفت: باید از تجربه زندگی شده خودمان خیلی استفاده کنیم. تجربه ما یک امر فرار و پیچیده است و به این خاطر که منحصر به فرد است؛ تعریف آن برای دیگران دشوار است.

استاد پرستاری تیساید انگلستان مصاحبه های اکتشافی، گفتن داستان، تشکیل گروه های متمرکز، مصاحبه های فردی،  روایت های مراقبت و روایت های الکترونیک بیماران را به عنوان راهکارهای ثبت تجربه زیسته عنوان کرد.

مک شری با یادآوری داستان یک سازمان بهداشتی شکست خورده به علت عدم توجه و ارائه درمان نامناسب به ۴۰۰ بیمار و مرگ تعدادی از آنها گفت: زمانی شکست می خوریم که اعتماد به نفس خود را در همه جهات از دست می دهیم. ما در آن داستان با تامین کنندگان آموزش صحبت کردیم تا استراتژی برای حل مشکلات پیدا کنیم و بدانیم اگر مردم یک سازمان اعتماد نداشته باشند چه باید کرد؟

وی ادامه داد: یاد گرفتم که باید همیشه در تمام مدت در دسترس باشم. باید با کارکنان بالینی همراه باشیم و بگوییم که همه کارهای آنها اشتباه نیست. باید به عنوان یک گروه با هم کار کنیم زیرا اگر همکاران مختلف با هم ارتباط نداشته باشند این به ضرر بیمار خواهد بود.

دکتر مک شری کار کردن با افراد بالینی را موجب کم شدن اضطراب آنها دانست و گفت: همه ما از لحاظ زمان و نیروی انسانی و مالی تحت فشار هستیم و اگر رابطه انسانی بهتر شود بی شک کیفیت خدمات بدون هیچ هزینه ای بهتر می شود.

این استاد پرستاری همچنین بر درس گرفتن از خطاهای گذشته برای پیشرفت و پیشگیری از اشتباهات آینده تاکید کرد.

  • گروه خبری : اخبار اصلی
  • کد خبر : 18697
کلمات کلیدی