معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی تهران:
استفاده از ظرفیت مشاوره برای پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری
معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران از استفاده از ظرفیت مشاوره برای کاهش هزینه ها و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری خبر داد.
_72669.bmp)
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به نقل از ایسنا، شهرزاد غیاثوند با بیان اینکه توقف دانشجو در سیستم آموزشی هزینه سنگینی برای سیستم آموزشی دارد گفت: حداقل هزینه یک دانشجوی کارشناسی سالی 20 میلیون تومان است که البته در این دانشکده سرانه آموزش و تربیت دانشجوی کارشناسی بیش از 10 میلیون تومان در هر سال برآورد میشود.
وی با اشاره به اینکه هزینه دانشجویان بالا رفته و بار مالی سنگینی را به دانشگاه وارد می کند اظهار کرد: دانشجوی پرستاری باید 8 ترمه درسش را به اتمام برساند اما متاسفانه دانشجویان 9 یا 10 ترمه میشوند و این فشار و بار هزینه اضافی به سیستم دانشگاه وارد میکند.
غیاثوند با بیان اینکه این دانشکده برای کاهش هزینه ها و پیشرفت تحصیلی دانشجویان آنان را ملزم به ارجاع مشاوره تحصیلی کرده است گفت: خوشبختانه مشاوره تحصیلی دانشکده به طور جدی مورد ارزیابی قرار گرفت که متاسفانه تعداد مراجعه دانشجویان به اساتید مشاور بسیار کم بود.
معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: این در حالی است طبق برنامهریزی های انجام شده هر دانشجو هنگام حذف و اضافه و تمامی امور درسی باید با امضای مشاور تحصیلی صورت گیرد تا در هنگام مراجعه دانشجو اگر شرایط لازم را برای گرفتن تعداد واحد بالا ندارد شناسایی و روی درس آن کار شود.
غیاثوند افزود: متاسفانه دانشجو زمانی که در درسی نمره نمی آورد برای گرفتن نمره به سراغ استاد مشاورش میرود تا استاد مشاور را واسطه برای گرفتن نمره قرار دهد و این مسئله به صلاح هیچ مجموعهای نیست.
وی با بیان این مطلب که اختلالات روان و مشکلات خانوادگی یکی از شاخص مهم افت تحصیلی دانشجویان است گفت: در نظر داریم هر دانشجویی که به مشاوره تحصیلی مراجعه میکند برای او یک پرونده تشکیل شود تا بتوانیم معدل و وضعیت تحصیلیاش ثبت و آن را پیگیری کرد.
معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با ارتقاء دفتر مشاوره تحصیلی و مشاوره در بحث برقراری ارتباط ضعف های این دفتر جبران شود و اگر دانشجویان از کلاس استادی به دلیل تفاوت سنی و تفاوت نسلیای که با دانشجویش دارد درک خوبی ندارند، استاد مربوطه میتواند از این مشاورهها برخوردار شود.