• 1394/07/29 - 07:39
  • 12
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در همایش خدمات هتلینگ عنوان شد

ایجاد فضای استراحت پرستاران در ۶۳۰۰ بخش بیمارستانی

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: برای افزایش كیفیت خدمات پرستاری ۶۳۰۰ بخش از بیمارستان‌ها در ۵۶۶ بیمارستان، فضای استراحتگاهی و امكانات اولیه پرستاری مستقر شود.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به نقل از وبدا، دكتر علی ماهر در همایش نكوداشت مجریان برتر برنامه ارتقاء كیفیت خدمات هتلینگ با اشاره به آغاز طرح ارتقاء كیفیت خدمات هتلینگ از دی ماه ۹۲، گفت: از این زمان تاكنون دستورالعمل اصلی و سپس شیوه‌نامه اجرایی برنامه استخراج و از ۱۵ اردیبهشت به دستور وزیر بهداشت ابلاغ شد.

وی یادآور شد: اجرای برنامه ارتقاء كیفیت خدمات هتلینگ از جمله بهسازی ساختمان و تأسیسات بیمارستان، اقلام، تجهیزات و نیروی انسانی با همكاری معاونت توسعه، دفتر منابع فیزیكی انجام شده است و هیئت امنای صرفه‌ جویی ارزی در خرید تجهیزات به ما كمک كردند.

وی با اشاره به اینكه در بررسی‌های انجام شده در فاز اول برنامه، ارتقاء سامانه خوداظهاری مراكز راه‌اندازی شد، گفت: در این سامانه مراكز تجهیزات و فضای مورد نیاز جهت نوسازی و اقلام را در سامانه پر كردند.

ماهر افزود: جهت راستی آزمایی این برنامه ۲۴ تیم به دانشگاه‌ها اعزام شدند و در مدت ۴۰ روز ۵۵۳ بیمارستان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گفته وی، هر تیم شامل ۷ نفر بوده و ۱۰ ناظر ستادی نیز تیم‌ها را حمایت می‌كردند كه با توجه به بازدیدهای به عمل آمده متوجه شدیم تعدادی از این بیمارستان‌ها نیاز به تعمیر و تجهیز دارند.

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: اولین مرحله تخصیص اعتبار برنامه ارتقاء در مرداد ۹۳ انجام شد و با توجه به نیاز بیمارستان‌ها به تجهیز و تعمیر، ۲۰ درصد اعتبارات به طور یكسان به همه داده شد.

وی مهمترین نیاز بیمارستان‌ها را نبود اقلام استاندارد مانند تشک، یخچال، تلویزیون، میز، برانكارد، تخت مراقبت ویژه و لاكر نام برد كه طی یك مناقصه با یك سوم قیمت فروش شركت‌ها خریداری شد.

ماهر با بیان اینكه نقاط محروم در اولویت برنامه ارتقا قرار داشتند، خاطرنشان كرد: بخشی از این مرحله اجرا شده و اكنون طرح‌های بزرگتر نیز در برنامه ارتقاء قرار دارند.

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت توجه به كرامت انسانی را مهمترین هدف برنامه ارتقا عنوان كرد و گفت: در این برنامه تلاش شده خدمات قابل قبولی كه رضایت بیماران را در پی داشته باشد ارائه شود.

وی درباه وضعیت پرستاران در برنامه ارتقاء خدمات هتلینگ، گفت: بخشی از نیاز این بخش از طریق نیروهای شركتی جذب می شوند و دفتر منابع انسانی وزارت بهداشت با سازمان برنامه‌ریزی برای جذب پرستاران در حال مذاكره است. ضمن اینكه برای افزایش كیفیت خدمات پرستاری ۶۳۰۰ بخش از بیمارستان‌ها در ۵۶۶ بیمارستان، فضای استراحتگاهی و امكانات اولیه پرستاری مستقر شود.

ماهر اجرای كامل برنامه ارتقا را نیازمند صبوری دانست و با اشاره به اینكه این برنامه تاكنون ۸۵ درصد رضایت مردم را به همراه داشته اظهار داشت: آنچه مهم است حفظ رضایتمندی  ۸۵ درصدی مردم است تا شاهد لبخند بیماران با وجود كمبودها باشیم.

  • گروه خبری : اخبار اصلی
  • کد خبر : 21279
کلمات کلیدی